Wypisanie zimnych subskrybentów

Dzisiaj pokażę ci, jak półautomatycznie usunąć z listy subskrybentów tych, którzy są nieaktywni. Zaraz wytłumaczę, co to znaczy „nieaktywni” (zimni) i dlaczego półautomatycznie.

Kim są zimni subskrybenci?

W ConvertKit bazujemy na czymś, co nazywa się „Cold Subscribers”. Jest to podgrupa subskrybentów oznaczonych jako zimni subskrybenci. Niestety, do tej grupy nie można się dostać przez Zapier ani Make.com. Możemy ich zobaczyć tylko w interfejsie ConvertKit.

Please login for access. Login

ConvertKit ma dwie metody identyfikacji zimnych subskrybentów:

  1. Subskrybenci, którzy są na liście powyżej 90 dni: Osoby, które nie otworzyły żadnego maila ani nie kliknęły w żaden link przez ostatnie 90 dni.
  2. Subskrybenci na liście krócej niż 90 dni: Osoby, które nie otworzyły ani nie kliknęły w żaden link przez ostatnie 30 dni.

Mój dodatkowy filtr

Używam „Cold Subscribers”, ale dodaję dodatkowy filtr, aby uwzględnić tylko osoby, które są na liście co najmniej dwa miesiące. Dzięki temu unikam usuwania nowych subskrybentów, którzy mogli jeszcze nie otworzyć żadnego maila.

Tworzenie automatyzacji w ConvertKit

Chcemy stworzyć automatyzację w ConvertKit, która wyśle e-mail do subskrybentów, którzy nie otwierają naszych maili ani nie klikają w linki, z pytaniem, czy chcą pozostać na liście mailingowej.

Please login for access. Login

E-mail będzie brzmiał mniej więcej tak: „Hej, widzę, że nie otwierasz moich maili, nie klikasz w moje linki, czy na pewno chcesz zostać na tej liście mailowej?” W wiadomości będzie informacja, że w ciągu 5 dni subskrybent zostanie wypisany z listy, chyba że kliknie w link potwierdzający chęć pozostania.

Ustawienie wyzwalacza

Każda automatyzacja potrzebuje wyzwalacza (triggera). W naszym przypadku będzie to nadanie odpowiedniego taga subskrybentowi.

Segment pomocniczy

Segment pomocniczy będzie służył do oznaczania odpowiednich subskrybentów tagiem. Klikamy na „create segment” i nazywamy go np. „cold subscribers”. Dodajemy filtr „cold subscribers”, który wskaże nam subskrybentów, którzy nie są aktywni. Dodatkowo dodajemy filtr, aby subskrypcja była przed określoną datą, np. przed 24 marca.

Po dodaniu filtrów zapisujemy segment. Teraz mamy wyfiltrowaną listę subskrybentów, która jest gotowa do dalszych działań.

Jak stworzyć sekwencję maili w ConvertKit

Mamy już przygotowanego triggera, czyli taga, który oznacza zimnych subskrybentów. Teraz chcemy wysłać tym osobom maila, aby upewnić się, czy naprawdę chcą zostać usunięte z listy. Do tego potrzebujemy sekwencji.

Please login for access. Login

Jeśli chcemy wysłać maila w ramach automatyzacji, musi to być sekwencja (takie jest ograniczenie ConvertKit). Sekwencja to seria maili. Może to być jeden mail lub wiele. Wybieramy szablon, usuwamy wszystko, co było w nim wcześniej, i dodajemy naszą treść.

W tytule maila wpisujemy „Na pewno chcesz tutaj zostać?”. W treści maila wstawiamy coś takiego:

Tutaj jest treść dostępna tylko dla Solonautów.

Wykup dostęp do wszystkich treści
Cześć {{ subscriber.first_name }},
Moje 🤖 roboty mówią, że nie czytasz maili ode mnie. Dlatego za dokładnie 5 dni usunę Twoje konto z listy mailowej.
Roboty mogą się mylić, dlatego jeżeli jednak czytasz moje maile i chcesz zostać na liście mailiowej i otrzymywać ode mnie wiadomości, kliknij poniższy link.
👉 Chcę zostać na liście mailingowej 👈
Tyle wystarczy. Wtedy będę wiedziała, że to jakiś błąd w matriksie i że chcesz tutaj zostać.
Jeżeli nie chcesz tutaj być, nie musisz nic robić. Twój email zostanie automatycznie wypisany.
Do usłyszenia!
Ela
P.S. Jeżeli zechcesz wrócić, możesz ponownie zapisać się do listy mailowej na stronie <tutaj adres strony>.

Automatyzacja i wypisane z listy

Teraz jesteśmy gotowi stworzyć finalną automatyzację, która wypisze z listy wszystkich zimnych subskrybentów, którzy nie kliknęli w link, że chcą zostać na liście.

Please login for access. Login

Podsumowanie

Wiesz już jak półautomatycznie usuwać nieaktywnych subskrybentów z listy mailingowej. Umiesz:

  • definiować nieaktywnych subskrybentów,
  • tworzyć automatyzacje w ConvertKit,
  • ustawiać wyzwalacze,
  • tworzyć segmenty pomocnicze,
  • tworzyć sekwencje maili,
  • automatycznie wypisywać subskrybentów.