Strona główna » Podcasty » Co robię gdy dostaję za dużo maili?

Co robię gdy dostaję za dużo maili?

Nie wyrabiasz się z odpowiadaniem na maile? A może na Instagramie czeka na ciebie górka nieodczytanych wiadomości? Robi ci się słabo na samą myśl, żeby w końcu na to wszystko odpowiedzieć? W tym odcinku powiem ci, jak ja sobie z tym poradziłam.

Z jednej strony, gdy otrzymujesz dużo wiadomości, to może być powód do radości, bo to potencjalnie oznacza duże zainteresowanie twoim produktem lub usługą. Z drugiej jednak strony, gdy masz za dużo zapytań do przerobienia, to może się okazać, że pochłania ci to najwięcej czasu i energii, a być może chcesz ten czas i energię włożyć gdzieś indziej.

Nie musisz odpowiadać na wszystko

Po pierwsze, nie na wszystko musisz odpowiadać. Zwłaszcza jeżeli pytanie jest spoza twojego obszaru. Ja się dosyć długo z tego leczyłam. Wydawało mi się, że skoro ktoś mi zadaje pytanie, to mam obowiązek na nie odpowiedzieć, a to wcale tak nie działa.

Ogranicz miejsca kontaktu

Nie musisz być wszędzie. Ja w pewnym momencie ograniczyłam miejsca, w których jestem obecna, tylko do maila. Może i metoda przedpotopowa, ale nie byłam w stanie ogarnąć jednocześnie e-maila, Instagrama, komentarzy na YouTubie i Facebooka.

Upewnij się, że masz wszystkie potrzebne informacje na stronie

Jeżeli otrzymujesz to samo pytanie w kółko, upewnij się, że na stronie masz wszystkie potrzebne informacje. Możesz dodać FAQ na landing page’u sprzedażowym, aby odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania.

Gotowe odpowiedzi

Przygotuj gotowe odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. To może być cała wiadomość e-mail lub artykuł, do którego będziesz odsyłać.

Kuloodporny formularz kontaktowy

Stwórz formularz kontaktowy, który zawiera już odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dzięki temu ograniczysz liczbę wiadomości, na które musisz odpowiadać osobiście.

Wykorzystaj AI

Możesz posiłkować się AI do generowania draftów odpowiedzi na maile. Pomaga to zaoszczędzić czas i i ograniczyć stres, który może towarzyszyć niektórym wiadomościom.

Chatbot na stronie

Zaimplementuj chatbota, który będzie odpowiadał na pytania merytoryczne na podstawie danych z twojej strony. Może to być świetne rozwiązanie, aby odciążyć cię od odpowiadania na te same pytania. Jak zaimplementować takiego bota zobaczysz w tym tutorialu.

Podsumowanie

  1. Nie na wszystkie wiadomości musisz odpowiadać.
  2. Nie musisz odpowiadać wszędzie.
  3. Zadbaj o informacje na stronie i dodaj FAQ.
  4. Przygotuj gotowe odpowiedzi.
  5. Stwórz kuloodporny formularz kontaktowy.
  6. Wykorzystaj AI do generowania draftów odpowiedzi.
  7. Zaimplementuj chatbota na stronie.

Naucz się notować pytania, które otrzymujesz, i dodawaj je do FAQ lub twórz osobne strony z odpowiedziami. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i energię na odpowiadanie na te same pytania.

Biznes bez pracowników ⛵️

Zapisz się do Sololettera - newslettera, w którym pokażę Ci jak stworzyć jednoosobowy biznes wspierający Twój styl życia.

I jak się nie zajechać przy okazji 🫠

    Podstawowe informacje dotyczące ochrony danych