Strona główna » Podcasty » Co wybrać: Make czy Zapier?

Co wybrać: Make czy Zapier?

Zapier i Make.com to narzędzia, które pozwalają bez programowania połączyć różne aplikacje i zautomatyzować procesy. Zastanawiasz się które z nich wybrać? Chcesz wiedzieć dlaczego mimo, że używam częściej Make, to nie porzuciłam Zapiera? O tym właśnie w dzisiejszym podcaście.

Linki z tego odcinka:

Jak zaczęłam

Zaczęłam kilka lat temu od Zapiera, który był pierwszym takim narzędziem. Make, wtedy jeszcze Integromat, dopiero raczkował. Potrzebowałam czegoś solidnego z dużą ilością integracji. To właśnie zapewniał Zapier.

Make (Integromat)

Do Make.com przekonałam się, gdy oferowane integracje były wystarczające do produkcyjnego użycia. Dzisiaj używam głównie Make, bo jest tańszy i bardziej elastyczny.

Make mi też zwyczajnie bardziej pasuje. Mam background programistyczny (pracowałam jako testerka oprogramowania). A Make wygląda jak programowanie z gotowych klocków.

Co prawda w Make nie programuję, ale zrozumienie czym jest programowanie i czym jest np. tablica i itercja, na pewno pomaga.

Moim zdaniem Make wymaga więcej nauki, ale pozwala na więcej. Można tworzyć bardziej skomplikowane scenariusze, obsługi błędów czy rozgałęzienia.

Zapier

Zapier jest prostszy dla osób bez doświadczenia w IT. Automatycznie formatuje dane, co jest bardzo wygodne. Interfejs jest moim zdaniem mniej skomplikowany.

Zapiera używam, gdy Make nie ma odpowiedniej integracji lub akcji w ramach integracji. Przykład: wystawianie faktur. Make nie ma integracji z moim systemem do faktur, a Zapier owszem.

Kiedy używać Zapiera, a kiedy Make?

Polecam Make, bo jest bardziej opłacalny zarówno jeżeli chodzi o koszt za ilość operacji jak i pod kątem możliwości rozwoju scenariuszy w przyszłości. Jednak Zapier przydaje się w specyficznych przypadkach. U mnieMake jest moją podstawą, a Zapier dodatkiem.

Potrzebujesz pomocy w automatyzacji?

Jeśli chcesz zautomatyzować swoje procesy, ale nie chcesz się tym zajmować samodzielnie, odezwij się do mnie. Chętnie wezmę to na siebie i zbuduję automatyzację, która odciąży Cię z powtarzalnych, niekreatywnych i podatnych na pomyłki zadań.

Wystarczy, że napiszesz do mnie przez formularz kontaktowy i krótko opiszesz co chcesz zautomatyzować. Odezwę się do Ciebie i złapiemy się na Google Meet.

Biznes bez pracowników ⛵️

Zapisz się do Sololettera - newslettera, w którym pokażę Ci jak stworzyć jednoosobowy biznes wspierający Twój styl życia.

I jak się nie zajechać przy okazji 🫠

    Podstawowe informacje dotyczące ochrony danych